Med skyltar och profilprodukter gör du ditt företag synligt. Din logotyp känns igen och fastnar i medvetandet. Det är en relativt hållbar form av reklam, kanske bara en engångskostnad.
Ger du bort ett paraply med ditt firmanamn tryckt, kan du lita på att det kommer att användas i många år framöver. Likadant är det med en isskrapa. Det kan tyckas vara en alltför billig gåva, men den fyller sin funktion. Priset gör att du kan ge en sådan profilprodukt till väldigt många av dina kunder och affärsbekanta utan att bli ruinerad. En skylt med ditt företagsnamn på har också en lång hållbarhetstid, och den är perfekt ur reklamsynpunkt.
Reklam som syns om och om igen
Tänk dig att du sätter in en annons i en tidning. När nästa tidning kommer faller din annons i glömska, och du vet inte ens om folk har läst den. En annons kostar mycket pengar, och det finns andra, mer hållbara sätt att göra reklam på.
Gåvor och personalkläder är sådant som är lätt att distribuera, men det finns också reklam som sitter på samma ställe hela tiden. En företagsskylt som sitter vid fotbollsarenan fångar folks uppmärksamhet varje gång det är match eller träning, och din logotyp kommer att fastna i folks medvetande.
På företagets byggnad ger din skylt ett proffsigt intryck och besökare vet direkt vart de ska köra. Har du en företagsbil kommer folk definitivt att känna igen den på långt håll om du har din skylt på den. Det är väl investerade pengar.